Cât de complicat este să reziliezi contractele de cablu TV și Internet cu RCS-RDS

 

Acest articol nu face parte din experimentul literar, este o poveste adevărată.

A trecut vremea articolelor de blog încrâncenate la adresa furnizorilor de servicii – telefonie, internet etc. Înainte bloggerul ofuscat de cum a fost tratat abia aștepta să ajungă acasă, să ia tastatura în brațe și să răzbune crunt afrontul printr-un articol împotriva respectivului brand. Nu vreau să scriu un articol plin de spume, vreau doar să atrag atenția asupra comunicării defectuoase în sânul unei companii și din partea companiei către clienți. Luați-o ca pe un studiu de comunicare de brand. 🙂

Am beneficiat de conexiune de Internet și cablu TV de la compania RCS-RDS pentru un an și două luni. Pentru Internet am avut un abonament business, pentru cablu ceva grilă de programe de-ale lor, cu HBO și câteva canale de sport. Am plătit conform contractului, a trecut un an – timp după care am dreptul să reziliez. Cum situația a fost de așa natură, m-am prezentat la un punct de lucru să întreb care e preocedura.

Pentru a rezilia un contract de cablu TV sau Internet cu compania RCS-RDS, trebuie să te prezinți până pe data de 5 a lunii în curs și să anunți acest lucru. Înainte de reziliere, RCS-RDS îți cere banii pentru luna în curs, ceea ce e ok, pentru că dacă reziliezi înainte să plătești nu mai au în baza cărui contract să factureze. Așa că m-am dus la cel mai apropiat punct de lucru RCS-RDS și am achitat la zi ce aveam de plată, pentru ambele abonamente.

Angajata RCS-RDS de la punctul de lucru respectiv (Angajata RCS-RDS nr. 1), o domnișoară de la casierie, mi-a spus că pentru rezilierea abonamentului de Internet trebuie să-l sun pe consultantul meu RCS-RDS, cu care am semnat contractul, și să-l anunț. SAU să mă duc la birourile lor din Bd. Libertății nr. XX, unde pot rezilia foarte bine și contractul de internet și pe cel de cablu TV. Îmi spune că trebuie să am la mine certificatul de înmatriculare în Registrul Comerțului al firmei, buletinul și o cerere de reziliere pe care o completez acolo.

Mă duc la RCS-RDS Libertății, unde sunt două birouri, cu două intrări diferite. Intru la întâmplare în unul din ele și explic problema. Angajata RCS-RDS nr. 2 îmi spune că alături trebuie să merg. Merg. Angajata RCS-RDS nr. 3 îmi spune luați loc, haideți să trecem la treabă. Am eu la mine actul constitutiv al firmei, ca să reiasă că eu sunt administratorul? Din întâmplare, da, dar numai din întâmplare, pentru că Angajata RCS-RDS nr. 1 mi-a spus că am nevoie de certificatul de înmatriculare, nu de altceva. A greșit. Ok. Angajata RCS-RDS nr. 3 este nevoită să-l sune pe consultantul cu care am semnat, să-l anunțe de reziliere. Semnăm anexa de reziliere.

Haideți vă rog să trecem la cablul TV, zic. A, nu se poate, pentru cablul TV trebuie să mergeți alături, la colegii mei. Păi Angajata RCS-RDS nr. 2 m-a trimis aici! protestez. A greșit. Trec alături, aștept din nou la coadă. Și iată-mă în fața Angajatei RCS-RDS nr. 4, pentru că am fost avertizat încă din celălalt biroul că Angajata RCS-RDS nr. 2 nu mă poate ajuta. Totul e bine, am actele la mine, dar trebuia să aduc receiver-ul, pentru că pe acela l-am primit în custodie. Oooof, dar ce bine ar fi fost dacă Angajata RCS-RDS nr. 1 mi-ar fi adus aminte de acest lucru înainte să vin! A greșit. Dar nicio problemă, mai aveți timp azi și mâine să veniți cu receiver-ul, sau puteți să mergeți la punctul de lucru din zona unde aveți contract, e același lucru. Până la ce oră este deschis? Până la ora 20. Biiiine, mulțumesc.

La 19.10 ajung cu receiver cu tot la cel biroul RCS-RDS la care mi-am început aventura. Nu mai vorbesc cu Angajata RCS-RDS nr. 1, de la casierie, mă duc direct la Comercial și vorbesc cu Angajata RCS-RDS nr. 5, care se joacă pe iPhone-ul ei. Bună seara zic, am venit să reziliez contractul de cablu TV cu compania dvs. Nu se poate, zice Angajata RCS-RDS nr. 5, numai până la ora 18.00 puteam să vi-l reziliez, acum va trebui să mergeți mâine în Bd. Libertății, până la ora 14.

Nu-mi pică prea bine informația asta nouă, deja am făcut 3 drumuri în această problemă, am vorbit cu 5 angajați RCS-RDS, dintre care unul singur a reușit să facă efectiv ceva pentru mine – să-mi rezilieze contractul de Internet. A! Și mi-am mai adus aminte de ceva! Când am deconectat receiver-ul, am programat canalele TV în modul Analogic, dar acum nu le văd pe toate cele din grilă, iar unele se văd foarte prost. Păi este normal, dacă nu le mai recepționați prin receiver. Ba nu este normal, zic eu, pentru că am plătit pentru ele, ca să pot rezilia. Eh, atunci dacă doriți dvs. neapărat puteți să mergeți la biroul nostru din Tei (ceva cu Tei, n-am reținut exact, pentru că oricum n-am de gând să mă duc până acolo), unde puteți să predați receiver-ul chiar la încheierea perioadei în care beneficiați de Internet și TV.

Așa că mâine dimineață trebuie să mă duc din nou la RCS-RDS Libertății și sper să rezolv.

Care este, de fapt, buba? De ce a trebuit să plec azi nemulțumit de la ei? Pentru că nu au proceduri bune pentru gestionarea problemelor clienților și training-uri bune pentru angajați. Poate că au și angajați prea puțini, prea noi, prea prost plătiți – nu știu, dar clientul suferă…

Dragă RCS-RDS, sper că aveți un om la marketing / un brand-manager care citește asta. Nu este un articol scris cu răutate, e semnalarea unei probleme de comunicare. Angajații RCS-RDS au comunicat sau au eșuat să comunice informații utile de cel puțin 4-5 ori în relați lor cu mine de azi. Se poate mai bine.

PS – Dacă nu aveți un om de marketing care se preocupă de reputația brandului, puneți mâna și angajați repede!

Find out how the kids feel www.collegewritingservice.org about their parents leaving them for a few hours

Comments

comments

9 comments on “Cât de complicat este să reziliezi contractele de cablu TV și Internet cu RCS-RDS

  1. -

    Sper ca de un an si ceva s-a mai imbunatatit situatia pe la rds, pentru ca am nevoie sa reziliez unul din contractele pe care le-am incheiat cu ei si m-a apucat ameteala doar ce am citit acest articol. utile informatii in articol, mai ales ca ramasesem cu impresia ca trebuie sa anunt cu doua luni inainte de a rezilia un contract.

  2. -

    🙂
    ai avut noroc.prin februarie-martie anul trecut (2012) mi-au trimis un comunicat ca modifica tarifele si pot rezilia fara despagubiri in termen de 30 zile . asa ca m-am prezentat frumusel , personal, cu acyul de identitate in manuta la punctul de lucru local (din fericire este unul singur asa ca nu m-au plimbat dintr-o parte in alta) . mi s-a spuca sec : “NU SE POATE REZILIA”. deci nu ca nu se poate fara despagubiri sau ceva ci doar ca nu se poate. am insiistat insa degeaba. pana la urma am cerut o foaie de hartie si un pix si am depus cu numar de inregistrare cererea de reziliere scrisa de mana , fara formular tipizat sau ceva de genul (nu de alta insa nu au vrut sa mi-l puna la dispozitie).
    a doua zi ma suna o tanti din resedinta de judet , in legatura cu ceererea respectiva si .. voia doar sa vada daca vreau sa reziliez , ca asa scria in cerere si nu era sigura. ii confirm si ramane … sa vada ce si cum.
    dupa cateva zile revine aceeas domnitza cu telefonul si imi spune ca nu . nu ce?! pai .. nu se poate rezilia . cum nu?! ca doar legea spune clar ca pot rezilia daca vreau eu. si cum intamplator (doar intamplator) depusesem cererea intre 1 si 5 ale lunii …. oricum nu se poate si cu asta basta. ii spun ca e ok si daca nu se poate numa sa imi dea si mie scris ca nu pot rezilia. “ne pare rau insa rds nu da raspunsuri in scris”.
    asa ca revin cu o noua cerere (revenire la cererea initiala) tot scrisa , tot inregistrata in care cer raspunsul (negarea cererii) in scris .
    de data asta ma suna un nene de la bucuresti care imi sune din nou ca nu pot rezilia si sec imi transmite ca “nu va putem da raspunsul in scris in conformitate cu legislatia in vigoare” . dupa ce il iau la rost cadem deacord ca in fapt nu vor sa imi dea raspunsul scris , nu ca le-ar interzice legislatia.
    depun o instiintare scrisa cu numar de inregistrare in care ii anunt ca daca in 3 zile nu rimesc scris raspunsul dau fuga la anpc si anrc . in 20 de minute de la depunerea notificarii ma suna nenea de la bucuresti si imi spune ca e ok, gata , s-a aprobat rezilierea , o sa se rezilieze conrtractul incepand cu data de 1 urmator numa sa le predau echipamentele (stickul de internet si telefonul si ce mai este). dupa ce ii explic lu nenea ca sticku de net e legat de internetul prin cab;u nu de telefonia mobila si ca telefonul a fost achizitionat nu este in custodie accepta sa predau doar cartela sim, refuzand ideea de a o transforma in cartele prepay.
    dupa inca doua zile ma suna din nou si ma anunta ca gata s-a aprobat. pai nu era aprobat de acu 3 zile?! aaa. pai nu ca acu 3 zile de fapt s-a aprobat trimiterea spre aprobare da acum este gata s-a dat si aprobarea . aha .. iintreb si imi confirma ca s-a aprobat asa cum stabilisem anterior.
    dupa jumatate de ora ma suna lar acelas individ si-mi spune ca “dupa cum stiti trebuie sa platiti telefonul”?! ce telefon bai nene , esti nebun?! cum sa il platesc?! pai de ce sa nu platiti?! ca e proprietate personala nu e custodie , d`aia si pt ca rds a dat cumonicat ca nu vrea despagubiri , chiar daca l-am achizitionat la tarifi promotional. aha … ok… oricum vad ca pe aprobarea data scrie ca nu trebuie platit. esti chiar dus mai nene?! pai daca scrie acolo ca nu il platesc dumneata ce ma mai suni acum?! pai … zice ca nu platiti da colega de la dumneavoastera de acolo a zis ca va pune sa il platiti. bun zic .. atunci sunati-o pe colega de la mine si dati-i de stire ca nu o sa platesc. … e ok.. si gata .. ramane sa predau doar simul dupa ce se opresc serviciile ( intre 1 si 5 ale lunii urmatoare).

    ma duc la inceputuk lunii sa inchei toata magaria si … surpriza ..nu ca nu e reziliat , trebuie sa completez o “cerere de reziliere” si sa o depun.
    pai tanti am deja doua depuse , inregistrate chiar de matalutza. nu conteaza … asa e procedura , trebuie sa completez cererea si sa o depun. am refuzat , i-am zis ca am negociat deja tot si a venit sa iau la cunostinta de faptul c a s-a reziliat deja si sa termin cu toata porcaria insa ..nu se poate . asa ca ii mai amenintz odata cu anpc & anrc & justitie si plec din punctul de lucru in continuare abonat cu acte in regula la telefonia rds.

    asta era anul trecut .

    acum cateva sptamani ma hotarasc sa dau in judecata rds pt ca stickul de internet s-a defectat (nu mai este recunoscut de calculator cand il conectez) si fiind “proprietatea rds aflata in custodia clientului” sunt sfatuit telefonica sa il predau la punctul de lucru ca sa il trimita aia la service asa vada ce si cum . insa la punctul de lucru nu primesc echipamente decat la rezilierea contractelor… daca s-a defectat trebuie sa il iau in brate si sa ma duc cu el personal la punctul service in alta localitate , desi exista punct de lucru rds local .. da nu are service.
    ok …. lasa ca il trimit prin curier cu plata ramburs (ca asa zice legea aia cu garantii ca transportul in/de la service nu il plateste clientul) . si … evident ca rds nu vrea sa plateasca transportul si stickul mi se intoarce acasa , trebuin sa platesc eu transportul dus-intors.
    asa , si dupa cum spuneam , ma hotarasc sa ii dau in judecata asa ca depun o cerere scrisa in care cer sa mi se puna la dispozitie copii dupa toate actele ce reglementeaza relatia contractuala comerciala dinrte rds si mine , inclusiv procese predate primire echipamente, garantii echipamente si raspunsurile la cererile/reclamatiile depuse de subsemnatul. cer si index la ele si specific ca vreau totul scris , dictat la telefon.
    dupa vre-o saptamana ma suna tanti de la resedinta de judet care se ocupa cu reclamatiile (contrar cererii de a nu fi contactat telefonic) ca sa imi spuna ca s-a rezolvat ,pot sa ma duc la punctul de lucru local si in baza cartii de identitate pot ridica documentele, doar ca nu mi-au trimis decat copia de pe contract si procesele de predare primire echipamente… restul ..na, daca tot am avut nesimtirea sa cer si raspunsurile alea la reclamatii … au cerut departamentului juridic un punct de vedere si mai dureaza … ca sa analizeze aia si dupa o saimi dea si raspunsuril
    Pai ..imi trimiteti in rate ?! sau cum?!
    pai nu .. da contractul si anexele le-au luat din arhiva ..pt raspunsuri trebuie dep juridic sa analizeze situatia… ce situatie tanti?! ca sunt reclamatii la care ati dat deja raspuns , unele dion ele acum un an si jumatate !?
    nu face nimic , o sa ma duc sa iau ce mi-ati trimis si o sa consider ca na … ala este rasp[unsul rds la cerere (raspunsul complet) adica nu exista decat contractul si anexele si nu exista raspunsurile la cereile/reclamatiile intregistrate.
    ma duc a doua zi cu buletinul in mana sa imi iau “raspunsul la cerere” insa sunt anuntat ca … ne pare rau da nu a venit inca raspunsul.
    sun pe tanti de la reclamatii din capitala judetului si … isi cere scuze da` asta este … pai m-ai sunat ieri ca sa ce?! ..sa va comunic ca este in curs de solutionare..pai nu era in curs de solutionare de cand am depus cerera?! ba da … si de ce m-ati pus pe drumuri atunci?! ..pai am gresit ..imi pare rau .. da?! atunci daca ati gresit sa imi dati banii de taxy dus intors pana la sediu rds. cumea , ESTE DEACORD SA IMI PLATEASCA TAXY. asta chiar m-a impresiopnat insa am refuzat , evident ca nu o sa ii cer sa plateasca din buzunar.

    dupa inca o saptamana daca sun la reclamatii la resedinta de judet imi rapunde si inchide . la relatii cu clientii (nr de call center ) mi cand intreb daca mi-au trimis sau nu raspunsul cu hartiile alea care erau deja trimise acum o saptamana mi se spune ca “aceasta informatie nu este disponibila, trebuie sa va duceti dumneavoastra la punctul de lucru local ca sa intrebati”.

    oricum , nu am neaparata nevoie de hartiile lor , asa ca azi deja redactez cererea de chemare in judecata urmand ca saptamana asta (mai am 5 zile , inclusiv cea curenta ca este luni) .

    si tu te plangi ca te`ai chinuit sa reziliezi?!
    upa cum spuneam , ai scapat ieftin . ma rog , daca tot ii chem in judecata o sa cer si niste despagubiri , ca doar na … oameni suntem

  3. -

    RDS RCS = O mare balega, imprastiata peste tot si care a inceput sa puta. Toti operatorii si angajatii RCS/RDS = cacareze ineficiente, caracterizati prin lipsa de educatie si abilitati de customer-service. PUNCT.

  4. -

    Se pare ca ii poti notifica si dupa data de 5 a lunii, insa vor rezilia contractul luna urmatoare. Notificarea o poti trimite si prin posta.

  5. -

    eu incerc sa reziliez de 5 luni contractu cu mare tam tam sesizari si tot ce se poate .si tot imi spune acelasi lucru ca NU SE POATE REZILIA ma puteti ajuta cu un sfat?

  6. -

    Rds & rcs nu-si respecta obligatiile contractuale asumate!

  7. -

    De 2 zile stau si citesc si ma minunez cum un operator poate face diferite abuzuri dupa cum ii pofteste inima, clientii fac drumuri inutile, cereri peste cereri si consuma energie, timp si bani. De ce? Foarte simplu: pentru ca sunt de buna credinta si vor sa respecte legea, ceea ce operatorul cu care au incheiat un contract nu se procupa sa faca.
    Dupa parerea mea, rezolvarea unei cereri de reziliere atunci cand aroganta si nesimtirea celor de la RCS _RDS nu are limite, este simpla.
    Nu vor sa-ti raspunda la cerere? Si ce daca? Nu le mai platiti serviciile, ei va deconecteaza si atunci sa inceapa ei sa alerge dupa banii pe care ii datorati.
    La noi toate sunt cu susul in jos, alergam noi dupa operatorii de telefonie, ceblu, etc. in loc sa alerge ei dupa noi ca sa le fim clienti.
    Sa vad cum isi mai recupereaza RCS RDS banii. Te dau in judecata? Sa te dea si atunci instanta sa vada de ce ai ajuns in situatia asta.
    Daca am face toti la fel sa vedeti ce amabili si transparenti devin.

  8. -

    Astia sunt mai rai ca bancile, aveti grija ce semnati cu ei mai ales cand e vorba de contracte business, va treziti ca nu puteti rezilia aceste contracte, va treziti cu datorii, cu facturi pentru servicii neprestate, cu obligatia de plata a unor echipamente vechi si uzate la valoare de nou in cazul pe care nu puteti sa le mai restituiti, va umpleti de nervi si va pierdeti timp pretios din viata umbland pe la usile lor incercand sa gasiti o solutie la problemele voastre.

  9. -

    Nu mi vine sa cred ce citesc, credeam ca doar eu ma aflu in asa situatie.chiar sunt mai rai ca si bancile .cred ca doamna Crina are mare dreptate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *